My Online Diary ;


+facebook

+twitter

+Ask.FM

+tumblr


Welcome

Hi I'm Intan Amira. The owner of this blog. I write what I want. Do follow me? Thanks! :D


Entries About Linkies Stuff


Thanks ;*



Abah ???????


Hewoooooo , Assalamualaikum guys . Hari nie last cuti sekolah untuk Pmr :( *cedih . Still tak puas dengan cuti ni act :3 Esok dah sekolah woi . Malas woi :/ amboi lari topic dah nie kan ;> Gambar to , muka comel plus sedih wehh ._. ok saje je :P Amaran : Jangan tengok lame lame xD Sekian

Yes korang tahukan sekarang saya dah takade ayah ;> Hmm , Allah lebih sayangkan dia . Tapi kenape ayah saya yang pergi dulu? kenape? hmm , susah untuk saya sekeluarga menerima dugaan ni :/ Lagi lagi umi saya . Kesian saya tengok umi saya . Hampir setiap hari dia cakap pasal Arwah ayah saya . Ya Allah , rase nak menangis tapi saya tahan sebab tak nak tunjuk depan umi saya . Karang dia pulak yang menangis :/


Abah? Abah okay ke dekat sana? Abah adik rindukan abah? Abah dengar tak ni :/ Abah !?!?

Hmmm , abah saya meninggalkan saya sekeluarga pada 15september2012 tepat pada pukul 1.15 :( Abah saya maybe ke serangan jantung. hmm, saya sendiri pon tak sure . hmm saya cerita dari awal okay ;> Amacam ni , ayah saya balik dari kerja pada pukul 9. macam tuh lah . saya pon tak sure . Selepas abah saya mandi ape bagai semua tu . ayah ngah saya ajak abah saya main badminton dekat gombak . Dalam pukul 12.30 macam tuh abah saya balik. Sampai depan pintu rumah abah saya mengadu dekat umi saya yang dia sakit dari bahagian tangan sampai ke dada. Umi saya pon urut abah saya. Tapi ayah saya cakap dia tak tahan dah. Dah dia memaksa nak pergi Hospital. Sebelum umi saya turun untuk pergi ke kereta. abah saya dah turun dulu. Saya dengan abang saya dah risau sangat sangat time tu. Dah saya mampu cakap dekat umi saya ialah ' Hati Hati tau umi ' Selepas sahaje umi saya turun tak sampai 2minit . Umi saya tetiba menjerit sebut nama abah saya. Then panggil name saya dengan abang saya . Time tuh saya dengan abang saya penik cari anak kunci nak bukak pintu. Dengan sepantas kilat saya turun. Time tuh saya tengok abah saya dah terbaring dan time tuh saya tengok abah saya dah macam kena tarik nyawa :( Ya Allah , dekat situ jugak saya menangis dan cakap dekat abah saya ' Abah , bangun abah ! Abah bangun abah :(  Then umi saya panggil pak cik dan mak cik saya . Mungkin umi saya cakap sebelum nak pergi ke hospital tuh ayah saya dah tak ade. Act saya tak ikut umi dengan abah saya pergi hospital sebab tak muat kereta. Saya masuk dalam rumah sambil menangis . beberape minit kemudian abang saya call dia suruh saya bawak kain pelekat . Dan saya sempat tanye abang saya .
Me: Abah macam mane? okay tak ?
Abang: iye , abah okay abah okay :>

Saya rasa lega tapi tak sedap hati :/ Selepas sahaje kawan umi saya datang amik saya dekat rumah. Saya rasa blur sebab time kawan umi cakap ' Bersabar tau ;> ' Saya blur kemain time tuh. Pastu dah sampai depan bilik mayat. Saya tertanye tanye, sape yang meninggal nie :/ Masuk bilik mayat saya saya terkejut sebab umi saya cakap abah saya dah tak ade :( Saya berdiri kaku depan mayat ayah saya. Dan saya duduk dan terus menangis :( Ya Allah semua orang yang ade dekat situ pujuk saya supaya berhenti menangis dan banyak kan bersabar . Tapi saya tak boleh nak buat semua tuh . Hari jumaat last abah saya hantar saya pergi sekolah. Hari jumaat last saya salam dan cium tangan ayah saya. Hari jumaat tu jugaklah last ayah saya belikan nasi ayam untuk kiteorang :( Ya Allah , kenape cepat sangat ayah saya pergi :( Kenape !? *lap air mata . ABAH ADIK RINDU ABAH , UMI RINDU ABAH , ABANG RINDU ABAH KITEORANG SEMUA RINDU ABAH :( ABAH DENGAR TAK NII ADIK CAKAP !? ABAH ! :(

Ayah saya dikebumikan di kelantan. Hmm, dan tak lame lagi saya akan pindah ke kelantan. Sebab tak ade sape nak tanggung kiteorang dekat sini. Umi saya taknak menyusahkan pakcik dan makcik saya. Dah dia buat keputusan untuk pindah ke kelantan :( Mula mula saya tak boleh terima keputusan ini . Tapi disebabkan saya kesian sangat dengan umi saya . Dengan terpakse saya kenA pindah jugak. Hmm, saya akan rindukan kawan kawan saya disini , sekolah SMKDE dan Kawan KRS saya ;> cikgu cikgu dekat sane.  Hmm,

Saya rindukan abah saya . Al-Fatihah buat Arwah ayah saya Mohd Azli Bin Awang ;(

Sekian . Assalamualaikum ~